Waasland-Beveren

2012-2013
23/02/2013
Colemonts Laurent

De burenstrijd tussen Waasland-Beveren en Lokeren kende geen winnaar. De wedstrojd bleef op een scoreloos gelijkspel steken. Voor Waasland-Beveren is dit punt genoeg voor een verlengd verblijf in eerste klasse.
Bij Waasland-Beveren bleef Sonck door ziekte aan de kant en hierdoor mocht Cavens, na zijn sterke invalbeurt op Zulte Waregem, nog eens aan de aftrap verschijnen. Lokeren dat nog steeds vijf geblesseerden telde, wijzigde één speler ten opzichte van vorige week tegen Club Brugge. Fernandez kreeg de voorkeur op De Pauw. Ivan Leko zat na zijn blessure op de bank. Het was Waasland-Beveren dat in een sfeervol stadion het gretigst aan de partij begon. Eerst vergat De Smet de bal en daarna trapte hij naast de verste paal. Lokeren herstelde al snel het evenwicht.

Goede kans verkeken
De bezoekers namen de wedstrijd meer en meer in handen zonder echt gevaarlijk te zijn. Het leverde wel enkele hoekschoppen op via Milos Maric en een hoge bal die in de bezoekende tribune verdwaalde. Waasland-Beveren leek acht minuten voor rust op weg naar een doelpunt maar de vrijgelopen Badash trapte een knappe pas van Blondelle toch nog naast de verste paal.

Na de rust kon de wedstrijd nog alle kanten uit. Het was Lokeren dat de eerste echte kans kreeg. Een vrijschop van Maric belandde uiteindelijk bij Overmeire, die Harbaoui in stelling bracht, maar Coosemans was attent.

Lokeren kreeg een enorme kans toen Milos Maric de bal in de loop van Fernandez stuurde. De Spanjaard trapte onbegrijpelijk naast. Coosemans moest ook nog eens plat op een vrijschop van Maric. Vijf minuten voor tijd dropte Remacle de bal in het Lokerse doelgebied maar de ingevallen Sterckx kopte de bal alsnog in de handen van doelman Lazic

verslag sportwereld.be