Standard Liège

2013-2014
22/09/2013
Verbist Johan

0' - VOORAF: Trainer Peter Maes kan op een bijna volledig fitte kern rekenen tegen Standard. Bij de leider zijn Frederic Bulot en Igor De Camargo de voornaamste afwezigen. Kan Sporting iets rapen in Luik? Volg het hier LIVE vanop Sclessin.
0' - Lokeren start in een alweer kolkend Sclessin met dezelfde elf die vorige week Cercle Brugge versloegen met 3-0. Mehdi Carcela maakt bij Standard zijn terugkeer.
0' - Scheidsrechter Verbist fluit de match op gang.
6' - Beide ploegen starten afwachtend en het is Lokeren dat achteruit moet.
10' - Sporting neemt op zijn beurt het initiatief, eveneens met weinig doelgevaar tot gevolg.
13' - Vanaken en Remacle vinden elkaar goed op links, maar het ontbreekt voorlopig nog aan goeie voorzetten.
14' - De Pauw probeert het dan maar vanop afstand, zonder succes.
15' - Standard komt nu gevaarlijk dicht bij de 1-0. Ezekiel gaat op wandel door de Lokerse defensie en levert af aan Bia, Copa heeft er weinig problemen mee.
17' - Remacle wordt goed vrijgespeeld in de rug van de defensie, zijn voorzet is iets te ver voor Harbaoui.
19' - goal Doelpunt STANDARD - EZEKIEL Imoh
19' - Lokeren is op achtervolgen aangewezen. Ezekiel duikt op in de rug van de Sporting-defensie en werkt koel af na een mooie lob van Bia.
23' - Van Damme, in een ver verleden ook bij Lokeren, gaat stevig door op Galitsios. Beide teams tikken goed rond en trekken het tempo de hoogte in.
26' - De troepen van Maes tonen dat ze een doelpunt willen, maar de Rouches staan uitstekend te verdedigen.
28' - Opare begaat een overtreding op Remacle maar mag door, Standard verovert een hoekschop.
29' - Batshuayi trapt aardig van buiten de zestien, Copa mag zijn beide doelpalen danken.
32' - Van Damme is kwaad op Remacle omdat die te snel neergaat, de linksachter mag even bij Verbist komen.
35' - Copa wordt nu stevig aan het werk gezet. Van Damme met een pegel, de keeper moet alles uit de kast halen.
36' - De ref krijgt bijna het hele publiek op zijn dak, zij zien hands van een Lokeren-speler in de zestien.
38' - goal Doelpunt LOKEREN - VANAKEN Hans
38' - Vanaken brengt Lokeren langszij! De voorzet is van, hoe kan het ook anders, Jordan Remacle en Vanaken kopt hard binnen aan de eerste paal.
45' - goal Doelpunt STANDARD - BATSHUAYI Michy
45' - RUST: Lokeren voetbalt aardig mee maar de echt grote kansen bleven uit. Standard kwam via Ezekiel op voorsprong, Vanaken maakte die ongedaan met een slimme kopbal. Batshuayi mocht net voor de pauze vrij langs de achterlijn lopen en knalde via de paal voorbij Copa. Kan Lokeren hiervan herstellen?
49' - Standard komt sterk uit de kleedkamer. Het eist de bal op en zet Lokeren onder meteen druk.
53' - yellow Gele kaart voor HARBAOUI Hamdi (LOKEREN)
53' - Harbaoui knokt voor de bal maar doet dat iets te ijverig. De Lokerse topschutter pakt de eerste kaart van de match.
55' - De bezoekers trekken nu naar voren, Standard laat de Tricolores geen ruimte.
58' - Batshuayi verschijnt alleen voor doel, maar hij is te verrast om er iets mee te doen.
60' - inout Vervanging STANDARD - CARCELA Medhi wordt vervangen door MPOKU Paul.
62' - Aan beide kanten nu een doelkans. Vanaken komt alleen vrij maar hij besluit te zwak in het zijnet, Batshuayi trapt aan de overkant naast.
63' - Botsing tussen Persoons en Cisse. De Standard-speler blijft even groggy liggen, de ijszak moet redding brengen.
67' - De Luikenaars willen het nu te mooi doen en verslikken zich in de achterhoede van Sporting.
70' - inout Vervanging LOKEREN - DE PAUW Nill wordt vervangen door PATOSI Ayanda.
70' - Standard laat Lokeren nu komen, Van Damme moet een corner toestaan.
71' - Standard krijgt DE kans om de wedstrijd af te maken. Galitsios mispakt zich in een duel tegen Batshuayi, de center komt perfect voor Bia, die hoog over besluit.
73' - inout Vervanging STANDARD - CISSE Ibrahima wordt vervangen door BUYENS Yoni.
76' - Harbaoui haalt Kanu neer in een luchtduel. De verdediger is razend en moet gekalmeerd worden door ref Verbist.
78' - Een boogballetje van Odoi vormt geen gevaar voor Kawashima.
80' - Mpoku wordt neergehaald aan de rand van de zestien op een interessante positie voor Standard.
81' - Copa pareert de knal van Mpoku.
82' - Remacle opent goed voor Odoi maar het zijn de Rouches die weer erg gevaarlijk counteren. Batshuayi krijgt de bal in twee tijden niet voorbij Copa.
83' - De mannen van Luzon gaan nu beenhard verdedigen. Remacle krijgt een ferme tik, geen fout oordeelt de scheidsrechter.
84' - Batshuayi andermaal met een serieuze kans, hij mikt de bal over het Lokerse doel.
84' - inout Vervanging LOKEREN - REMACLE Jordan wordt vervangen door DUTRA Sergio Junior.
84' - Een moegestreden Remacle wordt naar de kant gehaald, Dutra moet het nu proberen forceren.
86' - Buyens snoept de bal af van Vanaken en legt goed breed, maar alweer missen Batshuayi en Bia. Standard begint met vuur te spelen.
86' - yellow Gele kaart voor CIMAN Laurent (STANDARD)
87' - yellow Gele kaart voor GALITSIOS Giorgos (LOKEREN)
87' - Het gaat er nu bitsig aan toe op Sclessin. Ciman en Galitsios krijgen geel. De Griek mag meteen plaats maken voor Taravel, uit blessure terugkerend.
88' - inout Vervanging LOKEREN - GALITSIOS Giorgos wordt vervangen door TARAVEL Jérémy.
90' - Er komen vier minuten bij.
91' - inout Vervanging STANDARD - BATSHUAYI Michy wordt vervangen door STAM Ronnie.
92' - Lokeren probeert wel maar krijgt geen echte kansen bijeengevoetbald. Patosi probeert het dan maar met een verre vrije trap.
94' - Patosi met een laatste vrije trap, Kawashima krijgt applaus voor zijn vangbal.
94' - EINDE: Standard houdt de punten thuis. Het kon er nog meer gemaakt hebben omdat Lokeren meer risico's nam. Vanaken had in de tweede helft nog de beste mogelijkheid maar werd net op tijd afgeblokt. Standard blijft met het maximum van de punten op kop.