Club Brugge

goal21
Doelpuntenmaker
Goal

0' - VOORAF: Lokeren neemt het over een kwartiertje op tegen Club Brugge, dat met nul op negen absoluut moet winnen voor eigen volk. Sporting kan bij winst op gelijke hoogte komen met de West-Vlamingen en zo weer de top zes insluipen.
3' - Club Brugge dreigt een eerste keer. Vadis mag de bal lang bijhouden en trapt vanop zestien meter. Niet echt een gevaarlijk schot, Copa pakt.
4' - Handsbal van Galitsios, vrije trap op een interessante plek voor Club.
6' - Odoi wordt onderuitgehaald, Patosi mag een eerste bal in de box gooien. Doelman Ryan onderschept.
7' - Brugge is goed aan de match begonnen en zet de Lokerse verdediging onder druk. Echt gevaar levert het voorlopig nog niet op.
10' - Patosi legt goed terug tot bij Persoons, die trapt vanuit de tweede lijn. Ryan moet in eerste instantie lossen, maar klemt de bal nadien vast.
11' - Nu is het Lokeren dat aandringt. De Brugse verdediging zet niet echt druk en Vanaken haalt uit van buiten de zestien. De bal gaat enkele meters naast.
12' - Overmeire schoffelt Vazquez onderuit, Club krijgt een gevaarlijke vrije trap. Lestienne mikt 'm echter in de Lokerse muur.
16' - Blauw-Zwart begint nu wel gevaarlijk te worden en krijgt het publiek achter zich. Gelukkig voor de Waaslanders heeft Copa enkele goeie reddingen in huis.
21' - goal Doelpunt CLUB - DE SUTTER Tom
21' - Club Brugge komt verdiend op voorsprong. De actie begint bij De Sutter, die op voorzet van Lestienne binnentikt.
25' - Vrije trap voor Lokeren. Taravel probeert het rechtstreeks, maar schuift onderuit.
26' - yellow Gele kaart voor GALITSIOS Giorgos (LOKEREN)
29' - Meunier lijdt balverlies op de eigen helft. De Pauw kan alleen voor Ryan komen, maar speelt de bal te ver van de voet.
31' - Patosi haalt een tweede keer hard uit van ver, nipt naast.
34' - Misverstand in de Lokerse aanval. Overmeire wil uithalen op aangeven van De Pauw, Patosi dacht aan een controle.
38' - De Tricolores moeten het voorlopig hebben van afstandsschoten, terwijl Club de combinatie blijft opzoeken. Aan beide kanten zijn de zuivere kansen schaars.
43' - Beide ploegen dommelen in en lijken met hun hoofd al in de kleedkamer te zitten.
45' - RUST: De wedstrijd begon veelbelovend met licht overwicht van Club. Grote kansen werden er niet bijeengevoetbald, tot De Sutter na twintig minuten opdook voor Copa. De aanvaller bracht de Bruggelingen op aangeven van Lestienne op voorsprong. Trainer Peter Maes zag dat er meer inzat en Lokeren begon aan te dringen via Patosi en De Pauw, maar kon Ryan niet echt verontrusten. Een logische 1-0.
46' - We zijn weer vertrokken in het Jan Breydelstadion. Kan Sporting in de tweede helft meer?
48' - Meunier haalt de achterlijn op rechts en dwingt de eerste corner na de pauze af. Duarte is maar net te laat om de voorsprong te verdubbelen.
51' - yellow Gele kaart voor LESTIENNE Maxime (CLUB)
51' - Lestienne gaat door op Odoi en krijgt een laatste waarschuwing van Nzolo. De flankaanvaller uit z'n ongenoegen en vliegt op de bon.
52' - yellow Gele kaart voor VANAKEN Hans (LOKEREN)
52' - Vanaken komt in de problemen tegen drie Club-spelers en probeert zijn balverlies te recupereren. Iets te hevig volgens de scheidsrechter, ook hij krijgt geel.
54' - Topschutter Harbaoui komt een eerste keer aan het venster loeren. Zijn schot wijkt af: hoekschop.
57' - yellow Gele kaart voor OVERMEIRE Killian (LOKEREN)
57' - Aanvoerder Overmeire krijgt onterecht geel, zijn tackle raakt eerst de bal.
63' - De Pauw staat helemaal vrij op rechts en geeft dat ook uitdrukkelijk aan. Het spel gaat de andere kant uit, tot grote ontevredenheid van de flankspeler.
64' - Harbaoui gaat iets te makkelijk neer op de rand van de zestien en krijgt zowat heel Jan Breydel over zich heen.
65' - Copa maakt letterlijk de ene uitschuiver na de andere. Het natte veld speelt de doelman duidelijk parten bij het uittrappen.
66' - Laks verdedigen van de bezoekers geeft De Bock de kans om voor te zetten. Odjidja krijgt zijn kopbal niet naar beneden gedrukt.
67' - Meunier mag al te makkelijk door de achterhoede van Lokeren en dwingt via een afgeweken schot een hoekschop af.
68' - inout Vervanging CLUB - DE SUTTER Tom wordt vervangen door GUDJOHNSEN Eidur.
71' - Club Brugge countert snel via Gudjohnsen, Odjidja knalt het leer op de deklat.
72' - inout Vervanging LOKEREN - OVERMEIRE Killian wordt vervangen door DUTRA Sergio Junior.
76' - Harbaoui loopt er duidelijk gefrustreerd bij. De aanvaller mist zijn kopbal en poeiert de bal in de tribunes. De actie kost hem geel en zo mist hij de volgende wedstrijd, vrijdag tegen KV Mechelen.
76' - yellow Gele kaart voor HARBAOUI Hamdi (LOKEREN)
78' - inout Vervanging CLUB - VAZQUEZ Victor wordt vervangen door JORGENSEN Jesper.
81' - Lokeren wil wel, maar kan de druk niet echt opvoeren. Club kruipt achteruit en rekent op de counter.
83' - yellow Gele kaart voor SOBOTA Waldemar (CLUB)
84' - Jorgensen gaat neer en alles wat blauw-zwart draagt schreeuwt om een strafschop. Niets van aan, zo zegt Nzolo.
86' - inout Vervanging LOKEREN - PATOSI Ayanda wordt vervangen door ANSAH Eugene.
86' - inout Vervanging CLUB - SOBOTA Waldemar wordt vervangen door REFAELOV Lior.
86' - Eugene Ansah krijgt van Maes zijn eerste speelminuten bij de eerste ploeg.
87' - Refaelov schiet razendsnel uit de startblokken. Zijn eerste poging levert meteen bijna een doelpunt op.
90' - We gaan de laatste minuten van de wedstrijd in, de regen valt nu met bakken uit de lucht. Kan Lokeren het tij nog keren in de vier minuten blessuretijd?
94' - De Pauw komt nog ongelofelijk dicht bij de gelijkmaker! Hij legt de bal maar net naast doel.
95' - EINDE: Lokeren keer met nul punten terug naar Daknam. Club Brugge speelde geen overtuigende wedstrijd, maar de jongens van Peter Maes konden geen vuist maken tegen de thuisploeg. Tom De Sutter scoorde na twintig minuten het enige doelpunt van de wedstrijd.