Standard Liège

24/01/2014
Delferiere Sébastien
logo Standard Liège

0' - Geen verrassingen in de Lokerse opstelling. Kaya aan de aftrap, de lichtgeblesseerde Patosi zit op de bank.
3' - Een eerste hoekschop voor lokeren.
4' - Standard toont meteen hoe het de match wil aanpakken. Vroeg storen en foutjes maken als het moet. De eerste corner is wel voor Lokeren.
6' - Het eerste schot van de match komt van de voet van Mujangi Bia en zoeft over.
8' - Een eerste hoekschop voor Standard
8' - goal Doelpunt STANDARD - ARSLANAGIC Dino
8' - En die perfect getrapte hoekschop levert meteen ook een doelpunt op. Arslanagic kopt van dichtbij onhoudbaar voorbij Copa.
13' - En bijna 0-2. Opnieuw na corner komt de bal met een beetje geluk voor de voet van Ciman. Die trapt van over, terwijl hij de bal beter had kunnen laten voor Ezekiel.
15' - Galitsios met een afstandschot maar de bal gaat ver over doel.
17' - Lokeren ondergaat het spel. Standard heeft de match volledig onder controle.
19' - Eindelijk een mooie combinatie van Lokeren. De schicht van Persoons gaat niet zo ver naast.
21' - Toch opnieuw Lokeren nu met een heel fraaie combinatie. Dutra kan de bal net niet in doel glijden.
25' - Charge van Ezekiel, de kaarten blijven voorlopig op zak.
26' - Mooi voetbal van lokeren levert hen een hoekschop op.
27' - Kawashima heeft de bal enkele keren moeten weboksen, maar echt bedreigd is hij nog niet. Lokeren komt wel beter in de match, maar het blijft opletten voor de snelle rouches.
33' - Ezekiel glipt bijna door de Lokerse verdediging, maar Copa is sneller op de bal.
35' - Zeldzaam balverlies van Vanaken. Bia kan zich mooi vrijkappen maar trapt dan onbesuisd over en naast. Sporting ontsnapt opnieuw aan een tweede tegentreffer.
39' - Vrije trap voor lokeren
39' - De beste kans voorlopig voor Lokeren in deze match. Een vrije trap wordt niet zonder moeite ontzet.
45' - Maric moffelt vallend nog net de bal weg voor een Luikse voet. Opnieuw een serieuze waarschuwing.
45' - 1 min extra
45' - Op slag van rust nog bijna de gelijkmaker. Hans lanceert Dutra, maar die besluit voorlangs.
45' - Standard leidt verdiend met 0-1 bij de rust.
45' - inout Vervanging LOKEREN - MARIC Mijat wordt vervangen door MERTENS Gregory.
46' - De tweede helft is begonnen, Lokeren zal iets aan zijn acterstand moeten doen.
49' - Al een eerste actie van Sporting. Mooie beweging van Galitsios met dito voorzet, maar de bal valt net niet goed. Het tikkeltje geluk ontbreekt (voorlopig?).
50' - Harbaoui loopt zich ondertussen warm aan de zijlijn.
53' - yellow Gele kaart voor VAN DAMME Jelle (STANDARD)
53' - Standard blijft maar venijnige foutjes maken en wordt daar ook eindelijk eens voor bestraft.
56' - De Pauw wordt gehaakt maar de ref wuift het appel voor strafschop weg.
58' - inout Vervanging STANDARD - BIA Mujangi Geoffrey wordt vervangen door BUYENS Yoni.
62' - inout Vervanging LOKEREN - KAYA Onur wordt vervangen door HARBAOUI Hamdi.
64' - Reuzekans Lokeren. Vanaken past perfect naar De Pauw, Kawashima redt en Van Damme knalt de rebound in corner.
67' - Odoi knalt wat overhaast ver over de kooi van Eji, die alle tijd neemt om opnieuw in te trappen.
69' - inout Vervanging STANDARD - BATSHUAYI Michy wordt vervangen door DE CAMARGO Igor.
70' - yellow Gele kaart voor BATSHUAYI Michy (STANDARD)
70' - Batshuayi treuzelt net iets te opzichtig bij zijn vervanging, en krijgt bij zijn aftocht nog een gele kaart onder de neus.
75' - yellow Gele kaart voor GALITSIOS Giorgos (LOKEREN)
76' - inout Vervanging LOKEREN - DUTRA Sergio Junior wordt vervangen door PATOSI Ayanda.
77' - Hard schot Harbaoui, in de handen van Kawashima.
80' - De tijd tikt in het voordeel van de Luikenaars.
80' - inout Vervanging STANDARD - DE SART Julien wordt vervangen door STAM Ronnie.
81' - Geweldige actie van Lokeren. Patosi trapt een halve omhaal maar net naast. Zo blijft het toch spannend op Daknam.
82' - Nu Killian met een hard schot maar net naast. Opnieuw een mooie Lokerse combinatie.
87' - yellow Gele kaart voor BUYENS Yoni (STANDARD)
90' - 4 minuten extra nog voor Sporting om iets te proberen
92' - Nog een vrije trap voor Lokeren, maar die wordt naast gekopt.
95' - Lokeren verdiende misschien wel een puntje. Maar het vroege doelpunt van Standard was voldoende om de 3 punten naar Luik mee te nemen.