Waasland-Beveren

08/03/2014
Verbist Johan
logo Waasland-Beveren

0' - Achteraan neemt Corryn de plaats in van Odoi die op Mechelen een rode kaart kreeg met twee speeldagen schorsing tot gevolg. Vanaken die zijn vijfde gele kaart kreeg achter de Kazerne wordt vervangen door Onur Kaya. Bij onze Waaslandse buren zit Milos Maric op de bank.
3' - Veel sfeer op Daknam voor de Wasico. Dutra probeerde al met een schot na 20 seconden. Ook de eerste corner is voor Lokeren.
4' - Handsbal Beveren net buiten de baklijn. Vrije trap Lokeren.
5' - Kaya geeft de vrije trap kort naar Overmeire. Killian haalt uit met een laag hard schot dat Coosemans bijna verschalkt.
6' - Gans Lokeren schreeuwt om een strafschop, maar er was blijkbaar eerder gevlagd voor buitenspel.
10' - Harbaoui legt mooi terug op De Pauw, die knalt in een tijd hoog over.
11' - Dutra komt naar binnen en trapt, maar te zwak om Coosemans te verontrusten.
13' - Beveren komt voor het eerst opzetten, Verhulst moet een afgeweken bal wegboksen.
14' - yellow Gele kaart voor SIBUM Bas (WAASLAND-B)
21' - yellow Gele kaart voor BLONDELLE Siebe (WAASLAND-B)
23' - Dutra gaat door op rechts en pakt uit met een voorzet-schot. Bijna kan Harbaoui de bal binnentippen.
26' - Te zwakke voorzet van Kaya.Coosemans plukt makkelijk.
28' - Lokeren nog eens met een kans. Na wat vechtvoetbal komt de bal voor de voeten van Harbaoui. Die draait en trapt meteen. Voorlangs.
30' - Dit had goal moeten zijn. Na een corner valt de bal voor de voeten van Scholz, die trapt van dichtbij hoog over. Hier zat veel meer in.
31' - Mooie actie van Lokeren met een bedrijvige Kaya en Dutra. De pass van die laatste lijkt wat te veel achter Harbaoui. Maar Hamdi heeft een prachtige halve omhaal in huis die helaas in de handen van Coosemans gaat.
35' - Een vuile fout op Harbaoui. De ref fluit wel, maar trekt onbegrijpelijk geen kaart.
38' - Een schot van Trickovski gaat maar net naast.
42' - Een voorzet van Trickovski gaat voorbij alles en iedereen en waait bijna binnen. Even geluk voor Lokeren.
45' - Opnieuw een bal die maar net voorbij de goal van Verhulst hobbelt. Lokeren moet toch opletten.
45' - We gaan rusten zonder doelpunten. Lokeren was de beste ploeg in de eerste helft en kreeg ook enkele kansjes. Maar voorlopig was het vizier nog niet goed gericht of lag Coosemans in de weg. Op het einde van de eerste helft kwam Waasland wat meer opzetten, en de bal passeerde tot 2 keren toe maar net voorbij het doel van Verhulst.
46' - De scheidsrechter heeft de tweede helft op gang gefloten. Krijgen we nog een winnaar in de Wasico?
55' - Voorlopig zelfde spelbeeld als de eerste helft: Waasland plooit terug, Lokeren valt aan.
58' - Harbaoui kopt hard in op corner, Coosemans redt. Hamdi botst wel met zijn hoofd tegen een Waasland speler geblesseerd het veld verlaten.
59' - Harbaoui moet geblesseerd het terrein verlaten
60' - inout Vervanging LOKEREN - HARBAOUI Hamdi wordt vervangen door ANSAH Eugene.
61' - Dutra kopt tegen de paal. Pech voor Lokeren!
67' - Kaya met een heerlijke vrije trap, Coosemans zweeft uit de kruising.
74' - Davino moet ver uit doel tussenkomen op een lange vbal naar Oumarou. Zijn trap is dan nog een perfecte voorzet naar Dutra maar die wordt tot ontzetting van het Lokerse publiek afgevlagd voor buitenspel
77' - inout Vervanging WAASLAND-B - TRICKOVSKI Ivan wordt vervangen door DEMJAN Robert.
78' - inout Vervanging LOKEREN - DE PAUW Nill wordt vervangen door PATOSI Ayanda.
78' - De tijd begint te dringen voor Sporting. Dat zal Coosemans worst wezen, die neemt ruim zijn tijd bij elke intrap.
80' - yellow Gele kaart voor KAYA Onur (LOKEREN)
87' - Corner Waasland, de bal wordt overgekopt.
90' - We krijgen minstens 3 extra minuten.
93' - Overmeire probeert nog met een ultieme poging, zijn schot wordt geblokt. Het mag niet zijn, de derby eindigt onbeslist. Lokeren was de beste ploeg deze wedstrijd maar kon niet scoren. De paal en Coosemans stonden in de weg.