SK Lierse

2013-2014
16/03/2014
Nzolo Jerome Efong

0' - VOORAF - Sporting trekt voor de laatste wedstrijd van de reguliere competitie naar Lierse. Copa (blessure), Kaya en Corryn (ziekte) zijn er niet bij. Mertens speelt op de linksachter. Bij winst kan Lokeren nog vierde worden, mits verlies van Zulte Waregem bij AA Gent. Lierse kan een negende plaats versieren als het de drie punten thuishoudt. Sporting.be is er LIVE bij op het Lisp.
1' - Nzolo fluit de wedstrijd op gang onder een stralende lentezon. Lierse trapt af voor een prachtige voetbalavond.
7' - Weinig gevaar in de openingsfase. Lokeren eist de bal op en tikt rustig rond.
9' - Goeie kans voor Harbaoui. De Tunesiër, die met een masker speelt, trapt na een actie van Dutra in hoekschop.
13' - Wanderson zit Galitsios op de hielen. De rechtsachter versiert een interessante vrije trap. De daaropvolgende voorzet van Vanaken wordt over doel gekopt.
18' - Kans voor Hans Vanaken na mistasten bij de Lierse-verdediging. Zijn schot wordt door Berezovsky in hoekschop geduwd.
21' - Na twintig minuten blijft Sporting de meest dominante ploeg. Voorlopig worden de kansen echter niet afgewerkt. Aanvallend maakt Lierse weinig klaar, op twee acties van De Jonghe na.
22' - yellow Gele kaart voor HARBAOUI Hamdi (LOKEREN)
25' - Harbaoui pakt zijn tiende gele kaart en mist de start van Play-Off I.
28' - Harbaoui probeert een omhaal en raakt daarbij De Jonghe. Die blijft even roerloos liggen, maar kan snel weer verder.
30' - Buitenspeldoelpunt. Harbaoui combineert knap met Vanaken. De aanvaller komt vrij voor doel en scoort, maar de grensrechter bepaalt er anders over.
31' - Traore snoept de bal af en gaat op wandel. Hij legt mooi terug tot bij Diagne, die hoog over knalt.
35' - Harbaoui lijkt weinig last te hebben van zijn neusbreuk en wint nagenoeg alle duels tegen de achterhoede van de thuisploeg.
36' - Uitbraak van Losada. Hij probeert de verdediging op snelheid te omzeilen, maar Verhulst komt op tijd uit zijn kooi om redding te brengen.
38' - Berezovski doet de bal cadeau aan De Pauw en die zet Vanaken vrij. Het afgeblokt schot komt bij Harbaoui, die buitenspel staat.
44' - Diagne klimt hoger dan Galitsios en knikt de bal slechts een paar centimeter over de deklat. Goeie kans voor de Juventus-tester.
45' - RUST - We gaan rusten met een 0-0-stand. Geen hoogstaand voetbal op het Lisp, maar toch enkele goeie kansen aan beide kanten. Lokeren combineerde beter terwijl Lierse aan de overkant ook gevaarlijk kon tegenprikken. Deze wedstrijd kan nog alle kanten op.
46' - Sporting trapt de tweede helft op gang. Valt er nog een doelpunt?
49' - goal Doelpunt LOKEREN - HARBAOUI Hamdi
50' - We zijn nog geen vijf minuten bezig en Harbaoui zet Lokeren op voorsprong. De spits komt met zijn 17e doelpunt op een goal van Michy Batshuayi van Standard.
52' - Daar is Harbaoui alweer. Hij omspeelt de Lierse-verdedigers en zet Dutra alleen voor doel. Berezovski redt echter prima. Hier had de 0-2 moeten vallen.
55' - Vanaken ontfutselt een slechte pass van Swinkels en zet Harbaoui vrij. Hij trapt net voorlangs.
57' - Verhulst moet redding brengen op een schot vanuit een scherpe hoek. De deklat voorkomt de gelijkmaker.
58' - yellow Gele kaart voor MERTENS Gregory (LOKEREN)
59' - Vanaken gaat neer in het strafschopgebied. Geen penalty volgens de scheidsrechter.
61' - Verhulst komt snel uit zijn doel om Wamberto af te stoppen. De doelman verspeelt de bal echter, maar herpakt zich daarna goed op een trap van Diagne. Lierse voert de druk op.
63' - Harbaoui wordt onderuitgehaald op een gevaarlijke plek. Vanaken mikt de vrije trap in de rechterbenedenhoek, waar Berezovsky goed plat gaat.
63' - yellow Gele kaart voor TRAORE Hamary (LIERSE)
66' - inout Vervanging LOKEREN - DE PAUW Nill wordt vervangen door PATOSI Ayanda.
69' - yellow Gele kaart voor GHALY Hossam (LIERSE)
69' - Losada richt een vrije trap in de muur. Dutra kan counteren en Ghaly gaat op de rem staan. De middenvelder krijgt een geel karton onder de neus geduwd.
71' - Patosi knalt de bal vanuit de tweede lijn enkele meters over.
75' - inout Vervanging LIERSE - GHALY Hossam wordt vervangen door BOURABIA Rachid.
75' - inout Vervanging LIERSE - WANDERSON Sousa Campos wordt vervangen door LIMBOMBE Anthony.
75' - Lierse-trainer Menzo gooit met Limbombe en Bourabia twee nieuwe spelers in de strijd.
79' - Diagne wringt zich los en kan uithalen, maar zijn schot is te zwak om Verhulst te verontrusten.
81' - goal Doelpunt LOKEREN - PATOSI Ayanda
81' - Patosi zet Lokeren in een zetel. De Zuid-Afrikaan wordt mooi vrijgespeeld op rechts en plaatst de bal na enkele dribbels overhoeks laag binnen.
86' - inout Vervanging LOKEREN - HARBAOUI Hamdi wordt vervangen door ANSAH Eugene.
86' - Harbaoui krijgt applaus bij zijn vervanging. Ansah maakt de wedstrijd vol in de spits.
87' - inout Vervanging LIERSE - EL MESSAOUDI Ahmed wordt vervangen door TAHIRI Anas.
89' - inout Vervanging LOKEREN - DUTRA Sergio Junior wordt vervangen door TROMPET Jore.
92' - goal Doelpunt LIERSE - BOURABIA Rachid
92' - Invaller Bourabia maakt de aansluitingstreffer, maar die lijkt te laat te komen voor de thuisploeg. Of valt er toch nog een verrassing uit de bus?
94' - Limbombe maakt de actie op links en schiet. De helft van het stadion ziet de bal al binnen, maar hij gaat in het zijnet.
94' - EINDE - Lokeren sluit het reguliere seizoen af met een zege en kan met een goed gevoel naar de bekerfinale van volgende week. De eerste helft was niet bijzonder interessant. Harbaoui zorgde na de pauze voor een snelle voorsprong. Patosi flitste daarna de 0-2 in doel. De late tegentreffer van Bourabia bracht geen zoden meer aan de dijk voor de thuisploeg.