Club Brugge

2013-2014
28/03/2014
Van De Velde Joeri

0' - Club Brugge en Lokeren trappen de play-offs op gang. Club, dat aan de leiding hoopt te komen, moet het stellen zonder Meunier, Vadis en Mechele. Lokeren kan niet rekenen op topschutter Harbaoui (schorsing). Peter Maes opteert hierdoor voor een andere opstelling met in de basis Kaya en Patosi. De Pauw start deze keer op de bank.
1' - De match is ondertussen gestart. Kunnen de spelers van Lokeren zich opladen na winst van de bekerfinale?
4' - Een eerste kans voor Club Brugge via Gudjohnsen. Hij besluit zwak op Copa.
5' - Vrije trap voor Club Brugge maar levert geen gevaar op.
6' - Kopbal van Engels gaat voorlangs. Club neemt duidelijk in deze eerste 5min van de wedstrijd het initiatief.
9' - Lokeren gaat in de aanval maar loopt zich vast binnen de 16.
10' - goal Doelpunt CLUB - REFAELOV Lior
10' - Jorgensen zet voor maar de bal komt niet aan, Lestienne weet de bal toch nog te recupereren, zet voor en Refael kan vrijstaand binnentrappen.
12' - Tegenprik van Lokeren, Ryan klemt het schot van Patosi.
13' - Buitenspel Refaelov, maar in de tribune zijn de supporters van Brugge het daar niet mee eens.
15' - De Lokeren supporters zijn misschien niet zo talrijk aanwezig maar laten zich luidkeels horen; ondertussen trapt Dutra op doel, Ryan redt.
21' - Mooie combinatie; Dutra Patosi zonder doelgevaar.
23' - Knap schot van De Bock gaat nipt voorlangs.
24' - Terug buitenspel Refaelov, alweer zijn de supporters van Brugge het niet eens met de lijnrechter.
24' - Hoekschop Lokeren maar Patosi trapt de bal in de voeten van de Brugse verdediging.
25' - De supporters van Brugge brachten tijdens de 23ste min terug hulde aan Sterchele.
27' - Hoekschop Brugge
27' - goal Doelpunt CLUB - ENGELS Bjorn
29' - Hoekschop Brugge, Simons kopt op Copa. De bal komt op het hoofd van Engels en die scoort. Het wordt nu wel moeilijk voor Lokeren.
29' - Patosi probeert vanop afstand, maar de actie zorgt voor geen gevaar, Ryan pakt het schot.
31' - Buitenspel Lestienne na een mooie loop van Refaelov. Lokeren probeert wel maar kan Club niet bedreigen.
37' - Club heeft geen problemen met de steriele druk van Lokeren.
38' - Scholz wordt ondertussen onderste boven gelopen door Lestienne.
40' - Kaya zet voor maar Dutra kan net niet aan de bal.
41' - De Bock alweer met een knap schot, Copa kan de bal nog net tegen over de lat duwen. Hoekschop.
42' - Hoekschop Lestienne, maar die zorgt voor geen gevaar.
45' - Odoi met een afstandsschot maar de bal gaat ver over.
45' - 1 min extra tijd.
45' - Club Brugge gaat de halftime in als virtuele leider in de Jupiler Pro League. Wat kan Peter Maes nog uit zijn hoed toveren voor de tweede helft? Het is duidelijk dat een deel van de Lokeren spelers niet op hun niveau spelen.
47' - Brugge start met veel enthousiasme aan de tweede helft. Hopelijk kan Lokeren een antwoord vinden op de druk van Brugge.
49' - Remacle en De Pauw lopen zich warm langs de zijlijn.
49' - Galitsios zet voor, Dutra gaat onder de bal door.
52' - Hoekschop voor Brugge.
52' - Hoekschap zonder gevaar, Dutra probeert snel door te breken maar Lestienne ontzet hem van de bal.
54' - Ondertussen probeert Lokeren de druk op te voeren. Hoekschop voor Lokeren. Is de aansluitingstreffer op komst?
56' - Afstandsschot van Dutra, maar Ryan heeft geen probleem met het schot.
57' - goal Doelpunt LOKEREN - ODOI Dennis
57' - Mooie actie tussen Patosi en Odoi die met een lage schuiver binnenwerkt. Ryan geklopt.
59' - Hoekschop Lokeren maar Maric kopt over.
60' - De Lokerensupporters laten zich horen en maken beduidend meer lawaai dan de Brugge supporters.
60' - counter Brugge
61' - Snelle tegenprik van Brugge levert hen een hoekschop op.
62' - goal Doelpunt CLUB - DE SUTTER Tom
62' - Hoekschop Brugge, Copa duwt de bal in het pak en De Sutter kan vrijstaand binnenkoppen.
62' - Alweer levert een stilstaande fase een goal op, jammer.
64' - goal Doelpunt CLUB - REFAELOV Lior
64' - Kaya verliest bal op het middenveld, waarna de bal uiteindelijk bij Refaelov terecht komt. Knappe goal, boeken toe voor Lokeren?
65' - Vrije trap Patosi maar de bal gaat rechtstreeks in de handen van Ryan.
67' - Tegenprik Brugge, Refaelov trapt de bal op de vuisten van Copa. Brugge is ontketend.
67' - De Pauw en Remacle klaar om in te vallen.
68' - Vrije trap Club Brugge op een niet onaardige plaats.
68' - Hoekschop Brugge nadat Gudjohnsen de muur raakte.
70' - inout Vervanging LOKEREN - PATOSI Ayanda wordt vervangen door REMACLE Jordan.
70' - inout Vervanging LOKEREN - KAYA Onur wordt vervangen door DE PAUW Nill.
71' - De Brugge supporters zetten ondertussen de mexican wave in.
71' - Remacle met een mooie actie, die van ver richting Ryan trapt. De bal gaat naast.
74' - De naam van Michel Preud'homme wordt gescandeerd door de Brugge suppor.ters
75' - inout Vervanging CLUB - GUDJOHNSEN Eidur wordt vervangen door VAZQUEZ Victor.
76' - Wat kan Lokeren nog in het slotkwartier?
77' - Knappe redding van Ryan op een kopbal van De Pauw.
77' - Hoekschop Lokeren, deze keer neemt Remacle die voor zijn rekening.
79' - inout Vervanging LOKEREN - DUTRA Sergio Junior wordt vervangen door ANSAH Eugene.
80' - inout Vervanging CLUB - DE SUTTER Tom wordt vervangen door CASTILLO Nicolas.
81' - Afstandsschot van Vanaken maar deze mist kracht.
84' - Overmeire met een wanhoopspoging.
85' - Hoekschop Lokeren.
86' - Vrije trap Lokeren na een spectaculaire duik van Galitsios...
89' - inout Vervanging CLUB - REFAELOV Lior wordt vervangen door SOBOTA Waldemar.
89' - Applausvervanging voor de man van de match, Refaelov.
90' - 2 min extra tijd
92' - goal Doelpunt CLUB - VAZQUEZ Victor
93' - Voor Club Brugge zijn de play offs uitstekend van start gegaan. Na een half uur zat Club al op rozen. Nog even leek er toch nog een match te komen na de aansluitingstreffer van Odoi. De Sutter,Refaelov en Vazquez maakten het Brugse feestje verder af. 5-1 is het zware verdict.