SV Zulte-Waregem

20/04/2014
Vervecken Peter
logo SV Zulte-Waregem

0' - Copa neemt terug de plaats in van Verhulst. Kaye en Remacle verschijnen aan de aftrap. Dutra en De Pauw krijgen dus wat rust.
3' - Lokeren voorlopig meest aan de bal.
6' - Vrije trap Hazard, plukbal voor Copa
6' - Ook de Westvlamingen kunnen het balletje rond tikken, maar nog geen echt gevaar creëren.
11' - yellow Gele kaart voor MARIC Mijat (LOKEREN)
11' - Maric tikt Verboom aan en Vervecken trekt meteen geel. Terwijl Verboom net ervoor eerst de bal leek te beroeren met de hand.
13' - Zwaar inbeuken op Persoons wordt genegeerd, een Lokerse fout wordt daar en tegen onmiddellijk bestraft.
15' - Kaya draait zich mooi vrij op links, spurt door en zet gevaarlijk voor, maar Harbaoui kan net niet bij de bal om af te werken.
18' - goal Doelpunt WAREGEM - BONGONDA Theo
18' - Copa redt eerst spectalurair maar Bongonda komt bij de bal, draait zich knap vrij en trapt dan onder Copa binnen.
21' - De Westvlaamse organisatie staat helemaal op punt. Het is moeilijk voor Lokeren om er door te geraken. Bovendien voetbalt Zulte sterk.
23' - Een voorzet van De Fauw wordt door Sylla richting verste paal verlengd. De bal gaat een metertje naast.
24' - Ook qua spionkop moet Lokeren momenteel het onderspit delven. De bezoekers laten zich het meeste horen.
26' - De selectieve blindheid van de ref begint de Lokerse supporters op de heupen te werken. Nu werd een duidelijk handspel weer niet gezien.
27' - Stevige kopbal van Sylla, maar Copa pakt uitstekend plat.
28' - Remacle gaat diep en probeert de doelman te lobben. Harbaoui geeft een zetje aan een verdediger. Einde aanval want Vervecken fluit terecht. Aan de overkant had hij daarnet ook de bal op de stip kunnen leggen na fout op Sylla. We komen goed weg want N'Zolo, die op twee meter stond, had het niet gezien.
30' - Vrije trap Remacle, zwak getrapt en voorlangs
32' - Vrije trap Remacle, Harbaoui kan koppen aan de verste paal, maar Bossut pakt.
34' - Eidelijk wat Lokerse druk.
36' - Knappe combinatie tussen Hazard en Sylla. Deze laatste drukt af, maar zijn schot mist richting.
37' - yellow Gele kaart voor VERBOOM Bryan (WAREGEM)
37' - Remacle draait zich naar de goal maar wordt aangetikt door Verboom. Vrije trap. Geel voor Verboom.
38' - goal Doelpunt LOKEREN - VANAKEN Hans
38' - Wat een vrije trap van Hans Vanaken! Prachtig binnengetrapt. De bordjes weer in evenwicht op een ideaal moment.
41' - Vanaken wordt door Diane gehaakt in het strafschopgebied. Ook deze keer gaat de bal niet op de stip! Onwaarschijnlijk!
44' - Mooie actie van Remacle die zich tot op de doellijn werkt en voorzet tot bij Kaya. Zijn knal kan net niet in doel gedevieerd worden. Bijna 2-1.
45' - RUST: Zulte-Waregem begon het best aan de wedstrijd met een prachtig doelpunt van Bongonda. Sporting herstelde langzaamaan het evenwicht. Vanaken krulde een vrije trap heerlijk binnen. Tot nu toe een zeer genietbare wedstrijd waarin beide ploegen ook een penalty claimden maar niet kregen
51' - Lokeren was de betere op het einde van de eerste helft en komt ook in het begin van de tweede het best voor de dag. Killian Overmeire probeert het van ver, hoog over.
52' - Odoi goed gelanceerd, maar hij gaat voor eigen succes en mikt naast.
54' - Het is echt een genietbare partij die mooi op en neer gaat.
56' - Voorzet vanop rechts van De Fauw, maar Sylla kopt over.
56' - Opnieuw gaat Vanaken neer in het strafschopgebied. Niemand heeft iets foutief gezien, allez, toch de scheidsrechters niet. Overmeire krijg geel voor protest.
57' - yellow Gele kaart voor OVERMEIRE Killian (LOKEREN)
57' - Overmeire gaat terecht zijn beklag doen bij Vervecken maar krijgt prompt geel.
58' - Persoons lepelt een bal diep en Harbaoui kopt met de rug naar het doel maar net over.
60' - goal Doelpunt LOKEREN - HARBAOUI Hamdi
60' - Schitterende Lokerse aanval met Galitsios naar Remacle en zijn maatje Harbaoui die het als een killer afmaakt.
64' - inout Vervanging WAREGEM - BONGONDA Theo wordt vervangen door CACERES Raphael.
64' - inout Vervanging WAREGEM - CONTE Ibrahima wordt vervangen door NAESSENS Jens.
71' - Vrije trap voor Lokeren, maar wel van heel van.
72' - Remacle stuurt de bal richting Hamdi Harbaoui maar hij kopt vanuit buitenspel over het doel.
73' - Corner van Hazard overkopt door Sylla die toch wel veel ruimte kreeg.
74' - Opnieuw een goeie aanval van de thuisploeg. Hamdi zoals vaak met de rug naar de goal wil niet zelfzuchtig afleggen naar Persoons maar had beter zelf geprobeerd want Zulte recupeert de bal.
77' - inout Vervanging WAREGEM - NDIAYE Mamoutou wordt vervangen door OLINGA Fabrice.
77' - Afgeweken bal en Zulte komt zo gelijk.
78' - goal Doelpunt WAREGEM - CACERES Raphael
79' - inout Vervanging LOKEREN - REMACLE Jordan wordt vervangen door DE PAUW Nill.
79' - goal Doelpunt LOKEREN - DE PAUW Nill
79' - De pas ingevallen De Pauw gaat diep, is iederen te snel af, incluis Bossut.
80' - yellow Gele kaart voor DUTRA Sergio Junior (LOKEREN)
80' - Dutra die langs de zijlijn loopt krijgt geel.
82' - Zulte is nog niet uitgeteld. Hazard met een nummertje.,Copa redt.
85' - inout Vervanging LOKEREN - KAYA Onur wordt vervangen door DUTRA Sergio Junior.
86' - Tweede hoekschop op rij voor de bezoekers.
87' - yellow Gele kaart voor DE PAUW Nill (LOKEREN)
87' - Foutje van De Pauw, de ijverige ref trekt geel.
87' - Bal van de lijn weggekeerd. En even later ook nog een goeie redding van Copa. Het blijft razend spannend.
88' - En dan nog D'Haene die over kopt. De 3-3 hangt in de lucht.?
89' - Drie minuten extra, terwijl Harbaoui de kans op 4-2 laat liggen.
90' - Galitsios naar De Pauw die volledig alleen voor Bossut nog naast besluit. Waar hebben we dit nog gezien ?
92' - Vanaken wordt neergetrokken maar deze keer geen gele kaart... raar.
93' - inout Vervanging LOKEREN - VANAKEN Hans wordt vervangen door PATOSI Ayanda.