Standard Liège

15/05/2014
Vervecken Peter
logo Standard Liège

1' Voor wie nog niet wakker was of net te laat in het stadion is het sneu: Opare neemt een voorzet vol op de slof. De Lokerse verdediging klungelt net als vorige week op Zulte ook op de eerste bal vandaag. In de kluts steekt De Camargo zijn voet er tussen en schuift de openingstreffer binnen.

3 ' De thuisploeg trekt meteen naar de overkant. Overmeire haalt fors uit, maar te centraal. Kawashima durft niet te klemmen en bokst weg. De rebound wordt gemist door De Pauw.

15 ' Een lage voorzet schiet via een Luikse voet de hoogte in. De Pauw probeert er nog iets van te maken maar zijn kopbal gaat over. 21 ' Dutra probeert van ver. De bal wijkt licht af op de kruin van Ciman en noopt de Japanner zo tot een duik naar de rechterbenedenhoek. 30' 0-2  Na alweer een flipperkastbal kan Ezekiel met een hakje de dubbele voorsprong aantekenen.

42 ' Mpoku neemt aan en knalt naar doel. Verhulst bokst uit doel. Ezekiel is er als de kippen bij om de rebound af te werken. Hij wordt echter onterecht afgevlagd en ziet zo een tweede goal vanavond afgekeurd. 46' De enige Waaslander die vooralsnog iets probeert is Overmeire. Hij wil zijn jubileummatch in stijl spelen. Opnieuw probeert hij een afstandsschot. Kawashima pakt.

50 ' Harbaoui krijgt een duwtje in de rug van Opare en gaat gretig liggen. Toch opletten want voor hetzelfde geld kan ie op de stip.

60 'Dutra naar de kant. Patosi is zijn vervanger.

62 '  Ezekiel maakt de actie en dribbelt in de zestien. Hij wordt voetje gelicht door Galitsios. Logische strafschop. Mpoku zet de elfmeter feilloos om: 0-3.

66' Galitsios vervangen. De man die net voor de strafschopfout zorgde, wordt afgelost door Corryn. 66' Ook Luzon wisselt. Carcela mag gaan rusten en zo krijgt Bulot nog speelminuten.

67 ' De Camargo mist de 0-4. Van Damme zet goed voor. De Braziliaanse Belg kopt voor de gapende doelmond over.

72 ' Overmeire blijft proberen. De aanvoerder verdient stilaan een doelpunt, of minstens de prijs van de strijdlust. Nu lanceert hij een schuiver. Een metertje naast doel.

81 'Buyens geboekt. De middenvelder gaat op de bon en mist zo de slotmatch van zondag.

89 ' Harbaoui topschutter: Op voorzet van Odoi kan de Tunesiër zijn goaltje meepikken en brengt zijn seizoenstotaal zo op 22 stuks. Daarmee is hij momenteel de Gouden Stier: 1-3.

Verslag sportwereld.be