SK Lierse

16/08/2014
Smet Wim
logo SK Lierse

0' - Bij Lokeren een verrassing met Besart Abdurahimi aan de aftrap in de plaats van Ansah. En nieuwkomer Mbaye Leye zit op de bank.
1' - We zijn begonnen. Meteen een mooie diepe bal naar De Pauw, zijn schot wordt afgeblokt.
7' - De wedstrijd is rustig begonnen. Beide ploegen zijn nog zoekende.
11' - Abdurahimi geraakt er eens door achterin, maar staat buitenspel.
13' - Bourabia verschijnt plots alleen voor Verhulst maar Scholz is nog op tijd terug om de aanvaller genoeg in de weg te leggen.
16' - Hoekschop Lokeren. De Lierse verdediging kan wegkoppen. Overmeire probeert het in de herneming, maar zijn schot gaat naast.
17' - Vanaken geeft de bal diep door het midden maar Abdurahimi staat buitenspel, die raakt de bal niet aan en De Pauw duikt op, die staat geen buitenspel en kan alleen op Berezovsky af, de Lierse goalie pakt. Reuzekans Lokeren.
18' - Remacle en Abdurahimi stormen samen naar voor en Remacle gaat alleen door, die wordt foutief gestopt. Penalty Lokeren!
18' - yellow Gele kaart voor EL MESSAOUDI Ahmed (LIERSE)
19' - goal Doelpunt LOKEREN - MARIC Mijat
19' - Maric trapt de strafschop naast Berezovsky binnen.
22' - Bourabia duikt plots op voor doel. Verhulst pakt.
23' - goal Doelpunt LOKEREN - BESART Abdurahimi
23' - Wat een binnenkomer voor Abdurahimi, hij krijgt de bal mooi in de loop en loopt zijn verdediger er af. Tot slot schiet hij de bal mooi in de rechterhoek, 2-0!
24' - yellow Gele kaart voor BESART Abdurahimi (LOKEREN)
24' - Onze nieuwkomer weet nog niet dat enthousiaste vieringen een gele kaart opleveren.
31' - Hanin probeert het met een afstandschot, over de kooi van Verhulst.
37' - We hebben 2 snelle goals gezien en nu kabbelt de wedstrijd verder richting rust.
38' - Vellios probeert het met een halve omhaal. Zijn krachtig schot gaat over. Beste kans voor de bezoekers tot dusver.
39' - Weer een verraderlijke vrije trap van Lierse. Verhulst kan de bal onderscheppen.
41' - yellow Gele kaart voor OVERMEIRE Killian (LOKEREN)
44' - Galitsios komt mee vanop rechts en brengt de bal voor. De Pauw trapt de bal naast.
44' - yellow Gele kaart voor BOURABIA Rachid (LIERSE)
45' - 1 minuut extra tijd.
45' - RUST
Sporting staat 2-0 voor na een penaltygoal van Maric en een goal van onze debutant Abdurahimi. Verder had de eerste helft weinig te bieden, Lierse probeerde wel maar was te slordig in de actie.
46' - De 2e helft is op gang getrapt.
52' - Heel Daknam schreeuwt om een strafschop na handspel van een Lierse verdediger, Smet beweegt niet.
54' - El Messaoudi met een optimistische poging, maar de bal gaat hoog over.
55' - Corner Sporting, Maric klimt het hoogst en kopt recht op Berezovsky, weer een mooie kans voor Lokeren.
57' - Persoons kopt een voorzet terug tot bij de vrijstaande De Pauw maar hij kraakt zijn schot dat naast gaat.
57' - Odoi wordt afgetroefd door Hanin, Vellios schuift naast een leeg doel.
59' - De Pauw gaat door op links en kan voorzetten, de kopbal van Persoons is te centraal om te kunnen scoren.
62' - inout Vervanging LIERSE - CURTO Manuel wordt vervangen door BUYSENS Ludovic.
64' - inout Vervanging LOKEREN - ABDURAHIMI Besart wordt vervangen door LEYE Mbaye.
64' - Met luid applaus voor zowel Abdurahimi als Leye voert Peter Maes zijn eerste wissel door.
66' - Vellios nog eens aan het kanon voor Lierse, Verhulst met de redding. Lierse geeft zich nog niet gewonnen.
68' - Misverstand tussen Odoi en Remacle, ondanks een mooie aanval die begon bij Leye.
72' - inout Vervanging LIERSE - BOURABIA Rachid wordt vervangen door BENSON Manuel.
73' - inout Vervanging LOKEREN - DE PAUW Nill wordt vervangen door NGOLOK Evariste.
74' - Zo hebben we al onze nieuwelingen bezig gezien vandaag. Die laatste nieuweling Ngolok komt Nill De Pauw vervangen.
80' - red Rode kaart voor WANDERSON Sousa Campos (LIERSE)
80' - Wanderson krijgt de rechtstreekse rode kaart voor gevaarlijk spel tegen Koen Persoons. Wim Smet stond er met z'n neus op en die pakte direct naar de achterzak. Lierse nog met 10.
82' - Kaya staat voor de tweede keer klaar om Remacle te vervangen. Nu mag de Turkse Belg er echt op.
83' - inout Vervanging LOKEREN - REMACLE Jordan wordt vervangen door KAYA Onur.
86' - inout Vervanging LIERSE - BENSEBAINI Rami wordt vervangen door NGAWA Pierre-Yves.
87' - Kaya met de actie samen met Vanaken, de invaller zet de bal over de lat.
91' - 3 minuten er bij.
93' - yellow Gele kaart voor NGAWA Pierre-Yves (LIERSE)
94' - EINDE
Sporting pakt thuis simpel 3 punten. 2 snelle goals in de 1e helft waren genoeg. Lierse was nergens en kon helemaal niets klaarmaken hier op Daknam.