Cercle Brugge

2014-2015
24/08/2014
Verbist Johan

Voor de wedstrijd was het vooral uitkijken naar welk team Peter Maes zou opstellen voor het treffen met Cercle. De trainer van Lokeren liet al eerder verstaan dat hij een Europees avontuur wel ziet zitten, dat werd vanavond nogmaals duidelijk. Hij wijzigde zijn ploeg op vijf plaatsen, sterkhouder Hans Vanaken startte wel. In de eerste helft had Lokeren een strafschop kunnen krijgen, toen een voorzet van Odoi door Van Roose met de arm werd onderschept. Verbist zag er echter geen fout in en liet gewoon doorspelen. Drie minuten later kreeg Lokeren dan het deksel op de neus. Sam Valcke profiteerde van dom balverlies van linksback Arthur. De jongeling van de vereniging bediende Kabananga aan de tweede paal, die miste niet en scoorde de 1-0. Lokeren kon niets meer terugdoen in de eerste helft. Voorin was Mbaye Leye compleet onzichtbaar. De spits, overgekomen van Zulte Waregem, moet duidelijk nog wat wennen aan de nieuwe omgeving. Na de rust ging Lokeren eindelijk wat beter spelen, maar faalde telkens weer in de afwerking. In de 48e minuut kreeg Kaya een gouden kans op een vroege gelijkmaker, maar hij slaagde erin de bal tegen het hoofd van ploegmaat Ngolok te trappen. Het zat Lokeren ook niet mee. Eerst hield het doelhout Scholz van de goal, maar vooral een attente Werner was de kwelgeest van de Lokerse spelers. De Cercle-doelman speelde een sterke partij. Vier minuten voor tijd leek Nill De Pauw dan toch op weg naar de gelijkmaker. Oog in oog met keeper Werner schoof hij de bal echter naast de verste paal. Het mocht niet zijn voor Lokeren, dat de tweede nederlaag van het seizoen slikt. Lokeren blijft ondanks het verlies wel op plaats 7 staan, met 7 punten. Cercle Brugge stijgt naar plaats 9 en heeft nu 6 op 15.