KV Mechelen

21/09/2014
Lardot Jonathan
logo KV Mechelen

0' - Jordan Remacle krijgt rust na de Europa league wedstrijd. Abdurahimi en Dutra starten vooraan.
4' - Mechelen dreigt een eerste keer, maar Overmeire ruimt mooi op en lanceert de tegenaanval. Dutroux kan echter niet bij de bal.
9' - Copa bokst weg voor Cordaro
13' - Beide teams laten mekaar weinig ruimte.
15' - Lokeren met iets meer drang naar voor. Abdurahimi forceert een corner, maar KV schakelt meteen om en countert.
16' - yellow Gele kaart voor CORDARO Alessandro (MECHELEN)
17' - Live verslaggeving met een smartphone is geen makkie. Vergeef ons de foutjes door de auto-correctie 😉
18' - Mooie Lokerse aanval met een plaatsbal van Persoons, overgetikt door Biebauw.
20' - Dutra doet teken naar de bank dat hij niet meer verder kan na slecht neerkomen in de openingsfase. Leye is aan de opwarming begonnen.
24' - Een afgeweken schot van KVM gaat bijna binnen, maar er was ook gevlagd voor buitenspel.
27' - Opnieuw een mooie Lokerse aanval, deze keer vanop rechts met een voorzet naar Vanaken die over en naast kopt.
27' - inout Vervanging LOKEREN - DUTRA Sergio Junior wordt vervangen door LEYE Mbaye.
27' - Dan nu de aangekondigde wissel. Leye wordt nu de diepste man.
28' - Rits met een schotje, naast.
31' - goal Doelpunt LOKEREN - ABDURAHIMI Besart
31' - Odoi en Vanaken spelen mooi samen op links en de bal belandt bij Abdurahimi tussen 2 Mechelse spelers, een mooie dribbel en kapbeweging gevolgd door een mooi schot, 1-0!
34' - Adesanya met een uitstekende mogelijkheid voor Mechelen, zijn schot wordt uit de hoek gehaald door Copa. Solliciteert de Ivoriaan terug naar een basisplaats?
36' - goal Doelpunt MECHELEN - MATTHYS Tim
36' - Matthys krijgt teveel ruimte en probeert het van ver, aan deze bal kon Copa niet meer aan: 1-1.
41' - Odoi loopt op de hakken van Matthys, vrije trap op een gevaarlijke plaats.
45' - RUST
In een matige eerste helft vonden beide ploegen 1 keer de weg naar doel. Abdurahimi voor Lokeren en Matthys voor Mechelen. Alles kan nog na de pauze.
46' - We zijn weer onderweg.
46' - yellow Gele kaart voor ODOI Dennis (LOKEREN)
46' - Odoi direct met een stevige overtreding.
48' - Mechelen met de eerste dreiging, een afgeweken schot van Cordaro dwarrelt naast.
50' - goal Doelpunt LOKEREN - ABDURAHIMI Besart
50' - Mechelen zet alles goed vast, maar plots is er toch Vanaken die het kan openbreken en Abhurahimi de 2-1 aanbieden.
52' - Meteen na de goal is Mechelen daar. Heel Lokeren claimt de fout maar het spel mag door. Copa komt uit maar komt te laat, uiteindelijk worden de Mechelaars afgevlagd.
55' - goal Doelpunt MECHELEN - BATEAU Sheldon
55' - Weer zet KV Mechelen het binnen de 5 minuten recht. Bateau is de killer met dienst.
56' - Abdurahimi staat weer voor Biebauw, maar deze keer kan hij niet besluiten.
58' - yellow Gele kaart voor VAN DAMME Joachim (MECHELEN)
58' - Van Damme ging iets te stevig in op Persoons. Eerst liet Lardot doorspelen, maar hij was het niet vergeten.
60' - Leye ontfutselt de bal, geeft diep naar Vanaken, die besluit op Biebauw en in twee maal in de herneming kan Lokeren niet scoren.
66' - inout Vervanging MECHELEN - MATTHYS Tim wordt vervangen door VANDAM Jerry.
66' - Odoi met aanvallend werk. Abdurahimi kan net niet bij de bal om binnen te werken.
69' - Sporting komt er moeilijk uit, het is Mechelen dat de meeste drang naar voor ontwikkeld.
71' - De Manneblussers komen steevast opzetten langs links. Lokeren krijgt het moeilijk.
74' - inout Vervanging LOKEREN - ABDURAHIMI Besart wordt vervangen door REMACLE Jordan.
74' - De counter van Lokeren mag er zijn via Vanaken, die Galitsios aanspeelt. De Griek perst alle kracht uit zijn rechter en dwingt Biebauw tot een uitstekende redding.
75' - inout Vervanging MECHELEN - ADESANYA Jason wordt vervangen door VESELINOVIC Dalibor.
76' - Overmeire probeert het vanop afstand, Biebauw klemvast.
76' - yellow Gele kaart voor GALITSIOS Giorgos (LOKEREN)
80' - Lokeren probeert nu toch te drukken. Een voorzet van Galitsios waait over, Odoi raapt op en plaats de bal maar nipt voorbij de verste paal.
81' - Patosi staat klaar om er in te komen.
82' - goal Doelpunt LOKEREN - PERSOONS Koen
82' - Galisios met een schot dat magistraal wordt afgeweken met een hakje van Persoons.
83' - Houdt Sporting deze keer wel stand? 3e keer goede keer?
83' - Het doelpunt heeft Peter Maes van gedachten doen veranderen. Patosi staat niet meer klaar om er in te komen.
88' - De Mechelaars hebben meermaals de bal weggetrapt om tijd te winnen. Nu Copa hetzelfde doet zijn ze boos. No twee minuten in de reguliere tijd.
89' - Lokeren countert met Remacle die Leye bedient. Hij doet alles goed, behalve de afwerking. Dit had de doodsteek moeten zijn voor de bezoekers.
90' - yellow Gele kaart voor BARRY BOUBACAR Copa (LOKEREN)
90' - Copa moet de bal nog gaan halen en krijgt geel, redelijk snel gegeven door Lardot.
90' - Minstens drie minuten extra
91' - inout Vervanging LOKEREN - DE PAUW Nill wordt vervangen door NGOLOK Evariste.
93' - Vrije trap Mechelen, Biebauw kwam mee koppen maar de fout werd gemaakt op onze doelman. Weer nuttige seconden verstreken voor Sporting.
94' - EINDE
Sporting houdt de punten thuis na een spannende match tegen een stug Mechelen. De wedstrijd van donderdag liet duidelijk minder sporen na dan na Hull. Abdurahimi (2) en Persoons zorgden voor de Lokerse doelpunten. Lokeren doet zo een uitstekende zaak in het klassement.