R Mouscron-Peruwelz

26/10/2014
Wouters Luc

0' - VOORAF
Moeskroen-Peruwelz en Sporting Lokeren sluiten de twaalfde speeldag van de Jupiler Pro League af. De bezoekers willen na de tegenvallende prestaties tegen Club Brugge (1-3) en Trabzonspor (2-0) opnieuw met de zege aanknopen. Bij winst wippen de Oost-Vlamingen naar de tweede plaats.
0' - OPSTELLINGEN
Bij Lokeren neemt Mertens achterin de plaats in van de geschorste Galitsios. Odoi verhuist dus naar de rechterflank. Abdurahimi wordt naar de bank verwezen ten gunste van Remacle. Moeskroen kan dan weer niet rekenen op de geblesseerde Langil.
1' - De thuisploeg trapt het leer aan het rollen. Sporting begint aan negentig minuten richting de tweede plaats in het klassement.
5' - Maric moet een eerste hoekschop toestaan na een vrije trap van Michel. Ondertussen weerklinken de Lokerse gezangen op Le Canonnier.
6' - Maric en Delacourt leren meteen elkaars harde knikker kennen. Beide spelers blijven even groggy liggen en moeten voor verdere verzorging naar de kant. Even tien tegen tien.
8' - Remacle en De Pauw proberen een ingestudeerd nummertje op stilstaande fase, maar de uitvoering is slordig. Delacourt komt met een mutsje het veld weer opgerend, Maric mag het zonder hoofddeksel doen.
11' - Moeskroen trekt met elf terug op de eigen helft terwijl Lokeren de combinatie zoekt. Vanaken houdt twee mannetjes aan de praat en komt er nog goed uit ook. Hij krijgt de bal tot bij Remacle, maar daar blijft het bij. De druk van de bezoekers stijgt.
15' - Leye legt met veel overzicht een voorzet van De Pauw terug tot bij Persoons. Die moet in een tijd aanleggen waardoor hij de bal niet binnen het kader kan trekken. Eerste goede kans van de match.
16' - Ook aan de overkant opschudding. De snelle Diaby profiteert op links van mistasten bij Lokeren, Copa pareert zijn schot.
19' - Badri snijdt naar binnen en haalt van ver uit, Copa moet zich rekken om een doelpunt te voorkomen.
22' - goal Doelpunt MOUSCRON - DIABY Abdoulay
22' - Vandendriessche mag vrij voorzetten vanop rechts en een ongedekte Diaby kopt zijn achtste van het seizoen perfect voorbij Copa.
33' - Diaby verdubbelt op een haar na de score. De aanvaller krijgt opnieuw enorm veel vrijheid en haalt vanuit de tweede lijn uit. Copa moet plat.
35' - yellow Gele kaart voor SCHOLZ Alexander (LOKEREN)
35' - Odoi met een leuke Zidane-achtige beweging. Remacle pikt mee, zijn schot zoeft voorlangs.
42' - Leye kan de strakke voorzet van Mertens niet binnenknikken. Sporting komt er voorlopig niet doorheen.
44' - Leye krijgt weinig bruikbaar materiaal in de zestien. Deze keer is het de hoge hoekschop van Remacle die amper gevaar oplevert.
45' - RUST
Moeskroen-Peruwelz gaat met een correcte 1-0-voorsprong de rust in. Het ontbrak Sporting vooral aan frisheid waardoor traag en slordig voetbal op de mat werd gelegd. Moeskroen voetbalde daarentegen aanvallend wel goed en werd via een kopbal van Diaby beloond. De thuisploeg aasde nadien op de counter en verdedigde fel op elke Lokerse man. Kan tacticus Peter Maes de match nog openbreken?
46' - inout Vervanging LOKEREN - DE PAUW Nill wordt vervangen door PATOSI Ayanda.
46' - 49' - goal Doelpunt LOKEREN - LEYE Mbaye
49' - Leye brengt Lokeren langszij op aangeven van Patosi. De invaller dropt de bal in de rug van de verdediging, Leye neemt in een tijd op de slof. De trukendoos van Peter Maes treedt in werking.
56' - Strafschop voor Lokeren. Peyre haalt Odoi neer op de rand van de zestien en Wouters legt de bal op de stip.
56' - yellow Gele kaart voor PEYRE Thibaut (MOUSCRON)
56' - goal Doelpunt LOKEREN - MARIC Mijat
57' - Maric zet Lokeren vanop zestien meter op voorsprong. Hij zet De Vlamynck op het verkeerde been en trapt rustig binnen.
59' - Vanaken komt ijzig dicht bij de 1-3. Scholz schildert de bal op het hoofd van de middenvelder, De Vlamynck haalt van de lijn weg.
59' - Patosi met een prima trap, De Vlamynck behoedt Moeskroen andermaal voor een derde tegentreffer. Een herboren Lokeren neemt het heft in handen.
63' - Patosi, in een niet zo ver verleden nog op de sukkel, speelt nu een puike partij.
66' - inout Vervanging MOUSCRON - MBEMBA Nolan wordt vervangen door DINGOME Tristan.
68' - Moeskroen geeft het nog niet op. Contour haalt de achterlijn en dwingt Mertens een hoekschop toe te staan. Het blijft echter wachten op het eerste Moeskroense gevaar van de tweede helft.
73' - Leuke aanval van Lokeren. Odoi trekt twee verdedigers naar zich toe en speelt Leye aan. Die legt met de borst af naar Patosi, maar de Zuid-Afrikaan besluit over.
76' - goal Doelpunt MOUSCRON - DINGOME Tristan
76' - Dingome zet de bordjes weer in evenwicht met een heerlijke goal. Copa kan zijn vingers nog tegen het afstandsschot zetten, maar het is niet voldoende om het net leeg te houden.
77' - inout Vervanging MOUSCRON - CONTOUT Roy wordt vervangen door PEREZ Nicolas.
77' - inout Vervanging LOKEREN - REMACLE Jordan wordt vervangen door ABDURAHIMI Besart.
77' - Maes zendt Abdurahimi de wei in. Zijn collega Chihab rekent aan de overkant op Perez.
78' - Diaby komt aanzetten op links, Mertens verkleint goed de hoek.
81' - Persoons wil op het middenveld een bal wegjagen en trapt het leer daarbij vol in het aangezicht van Dingome. Die laatste is er even niet goed van, maar kan verder.
83' - De Vlamynck moet opnieuw alles uit de kast halen om een schot van Overmeire uit het kader te ranselen. Lokeren wil de zege.
84' - yellow Gele kaart voor SCHOLZ Alexander (LOKEREN)
84' - red Rode [2x geel] kaart voor SCHOLZ Alexander (LOKEREN)
84' - Scholz moet onterecht naar de kleedkamer. Het eerste karton was al licht, het tweede is nog minder gerechtvaardigd. Maar geel en geel is rood en dus moet de Deen gaan douchen.
88' - inout Vervanging LOKEREN - VANAKEN Hans wordt vervangen door CORRYN Alexander.
92' - yellow Gele kaart voor OVERMEIRE Killian (LOKEREN)
92' - Overmeire trekt aan de noodrem en haalt Diaby neer. Ook hij komt in het boekje van ref Wouters.