KRC Genk

18/01/2015
Van De Velde Joeri
logo KRC Genk

0' - Speelt Alexander Scholz vanavond zijn laatste wedstrijd voor Lokeren? En zo ja, trekt hij nu naar Anderlecht of Standard? Het voornaamste voor Sporting is evenwel de drie punten thuis houden om de kansen op play-off1 niet te verspelen.
0' - Vanaken wordt zo dadelijk gehuldigd door voorzitter Lambrecht. Onze middenvelder krijgt bloemen voor zijn 3e plaats op het gala van de gouden schoen.
0' - Gespot in de Lokerse tribunes: Frank De Bleeckere.
0' - Wedstrijd nog niet begonnen. 1 minuut stilte voor Malanda.
1' - De minuut stilte zit er op en Lokeren heeft afgetrapt.
1' - goal Doelpunt GENK - MILINKOVIC SAVIC Sergej
2' - We beginnen de wedstrijd met een achterstand. Eerste corner voor Genk wordt meteen tegen de touwen gekopt. Beul van dienst is Milinkovic.
5' - Okriashvili met een venijnige voorzet, Scholz laat de bal gaan.
5' - Leye met een eerste kopbal die ver naast vliegt.
8' - Het veld heeft duidelijk moeite gehad om de vele regen te absorberen. Hier en daar liggen nog natte plekken en dat maakt voetballen niet makkelijk.
8' - Leye met de eerste goeie mogelijkheid voor Sporting, hij schiet ze naast.
10' - Persoons met de voorzet richting 2e paal, daar staat Patosi maar die knalt in het zijnet.
14' - Leye wordt onderuit gekatapulteerd door Gorius. Balvoordeel Lokeren, maar Gorius krijgt zijn karton achteraf nog te zien.
14' - yellow Gele kaart voor GORIUS Julien (GENK)
15' - goal Doelpunt LOKEREN - DE PAUW Nill
15' - Prachtige diepe bal, waar De Pauw goed op inloopt. Hij tikt de bal over Koteles in doel. We staan weer gelijk!
16' - Ei zo na 2-1! Patosi legt mooi terug op De Pauw, maar diens schot wordt door Koteles uit doel gehouden, Daknam helemaal wakker!
24' - Persoons staat te laag te spelen. Peter Maes roept zijn middenvelder naar voor.
26' - De Pauw met de voorzet, Leye kopt recht op Koteles.
30' - De studieronde is bezig. Lokeren eist wel het balbezit op. Galitsios met een schot uit de 2e lijn dat naast gaat.
32' - Overmeire met de voorzet, die wordt door een Genks hoofd verlengt in hoekschop.
42' - We naderen de rust, echt grote kansen hebben we niet meer gezien.
42' - Okriashvili met de actie, zijn schot belandt in hoekschop.
45' - RUST
De wedstrijd kon niet slechter beginnen voor Sporting. Milinkovic kopte in minuut 1 al raak voor Genk. Sporting was snel bekomen van de 1-1 die er kwam via De Pauw. Diezelfde De Pauw kon nauwelijks 1 minuut later Lokeren op voorsprong zetten maar vond Koteles op zijn weg.
46' - We beginnen met dezelfde 22 spelers.
46' - We zijn weer weg.
48' - Eerste schotje van Genk, net over de lat.
51' - Mertens en Galitsios verliezen het duel in de modder, Odoi kan opruimen voor Genk gevaarlijk kan worden.
54' - yellow Gele kaart voor OKRIASHVILI Tornike (GENK)
54' - Vanaken met de actie op links en de voorzet, Koteles werkt weg en niemand gevolgd van Lokeren. Okriashvili werkt daarna Galitsios tegen de grond, geel.
55' - Patosi met de daaropvolgende corner, die vliegt voorbij alles en iedereen.
56' - Opnieuw Lokeren. Vanaken en Patosi met de actie op rechts, die eerste zet voor en weer niemand die inloopt.
57' - De Pauw wordt diep gestuurd en staat alleen voor Koteles. Hij blijft hangen in de modder en schiet dan op de Genkse goalie. Dit moest altijd de voorsprong zijn voor Lokeren!
59' - Hij wil er niet in. Vanaken in samenspel met Patosi, Hans heeft keer pech want zijn schot spet uiteen op de paal. De daaropvolgende corner wordt van de lijn gekeerd, het doel lijkt wel behekst!
64' - Persoons met een afstandschot, naast.
66' - inout Vervanging GENK - CAVRIC Aleksandar wordt vervangen door DE CEULAER Benjamin.
66' - inout Vervanging GENK - TSHIMANGA Derrick wordt vervangen door VRIJSEN Jarne.
68' - McLeish wil wat doen aan het povere spel van Genk en brengt De Ceulaer en Vrijsen.
69' - Vanaken alweer met de goeie actie en Patosi met het schot, geloof het af niet, binnenkant paal!
76' - Persoons blokt een voorzet af maar Verhulst moet zich strekken dat de bal niet in doel belandt. Corner Genk.
78' - Het begint een modderslag te worden. Scholz speelt de bal maar neemt dan in het glijden De Ceulaer mee, het bezoekersvak furieus.
81' - inout Vervanging GENK - SCHRIJVERS Siebe wordt vervangen door BERTACININI Paolino.
82' - Laatste wissel bij Genk. Wanneer brengt Maes vers bloed?
84' - inout Vervanging LOKEREN - DE PAUW Nill wordt vervangen door REMACLE Jordan.
85' - Mertens doet teken naar de bank dat hij pijn heeft. Krijgen we het debuut van Gyselinck?
87' - Patosi draait zich nog een los en schiet, recht op Koteles. Het begint money time te worden.
89' - Remacle krijgt de bal na een hoekschop, net naast!
89' - inout Vervanging LOKEREN - LEYE Mbaye wordt vervangen door DESSERS Cyriel.
91' - Als je zelf je kansen niet afmaakt.. Gorius treft nu ook de paal. Slechts 2 minuten bij.
92' - EINDE
Lokeren verdiende 3 punten maar een vroege goal van Milinkovic en de paal dwarsboomden Lokeren. 1 puntje en daar schieten we niet veel mee op.