KRC Genk

2015-2016
30/10/2015
Lardot Jonathan

0' - Wedstrijd gaat een vijftal minuten later starten want de Lokerse supportersbussen zitten vast in de file. Sporting had aangedrongen om langer dan vijf minuten te wachten, maar daar kan of wil men niet op in gaan.
0' - Jaja Coelho is uitgevallen op training. Leekens kiest voorin voor Enoh.
1' - Weinig medelijden voor de moedige Lokerse supporters die de verre reis maken. Amper drie minuten later dan voorzien zijn ze er aan begonnen. Koning TV wacht niet ?
2' - goal Doelpunt LOKEREN - NGOLOK Evariste
2' - BAM !! Ngolok scoort meteen met het hoofd op een prima vrije trap van Patosi.
3' - De weinig reeds aanwezige supporters van Lokeren kunnen al meteen juichen. Ideale start voor de bezoekers.
9' - Voorlopig kan Sporting de thuisploeg goed afhouden. De organisatie, het handelsmerk van de trainer, lijkt er te staan.
14' - Genk heeft het vooral achteraan moeilijk.
16' - yellow Gele kaart voor KABASELE Christian (GENK)
16' - Kabasele gaat stevig in op Persoons. Ziet er niet goed uit voor de Lokerse middenvelder. Verzorging is nodig.
18' - Buyens en Tshimanga proberen door de Lokerse muur te vlammen zonder succes, nadat eerst Verhulst al goed was uitgekomen en met de vuisten wegwerkte.
19' - Mooie bezoekende aanval. Uiteindelijk wordt het schot van Patosi afgeblokt in corner. De kopbal die volgt op de hoekschop is niet gevaarlijk genoeg.
22' - Tshimanga tikt Ticinovic aan, terwijl Sporting net een counter in gedachten had. Ondertussen sijpelen de Lokerse supporters binnen...
25' - Kebano gaat door tot de achterlijn maar legt dan niet perfect terug. Een grote kans gemist.
29' - Odoi op snelheid richting Koteles, helaas is zijn laatste controle niet goed en is het doeltrap voor de Genkse goalie.
33' - Beste aanval van Genk in de match. Gorius tot bij Camargo die ideaal aflegt voor Kebano. Maar de nummer 92 schiet in het zijnet.
34' - Verhulst met een goeie tussenkomst. Zijn tik in hoekschop was nodig.
40' - inout Vervanging GENK - NDIDI Onyinye wordt vervangen door BAILEY Leon.
40' - Maes is natuurlijk niet blij met de gang van zaken en probeert nog voor de rust in te grijpen met de inbreng van Bailey.
43' - Goeie Lokerse counter, alleen is de voorzet van Ticinovic helemaal niet op maat van Enoh.
45' - Een minuut extra.
45' - RUST: Een betere start kon Lokeren zich niet wensen wanneer Ngolok een goed aangesneden vrijschop van Patosi van heel dichtbij naast Koteles kopt. Verder klopt de organisatie van Lokeren helemaal en kon Genk, dat wel probeerde, Verhulst weinig verontrusten. Maes stelt net voor de pauze bij door Kebano centraal te sturen en Bailey in de plaats van Ndidi.
46' - De 22 acteurs zijn er weer aan begonnen.
47' - Ingason kan een aanval beginnen opzetten, maar zijn pass is niet goed. Dat zien we toch te vaak van de IJslander.
48' - Miric met een zwak schot over doel.
52' - Tshimanga botste bij het koppen tegen Enoh en heeft zich ferm bezeerd. Daarnet lag ook Miric al even tegen de vlakte. Zo krijgen we niet veel voetbal te zien.
55' - De Camargo krijgt in de grote rechthoek een afgeweken bal van Maric, maar hij levert een mislukt schotje af.
57' - Lokeren kan veel te weinig de bal bijhouden. Dat gaat hen zuur opbreken.
60' - inout Vervanging GENK - BUFFEL Thomas wordt vervangen door UNAL Enes.
63' - De jonge Bailey draait goed weg van zijn opponent, maar levert een ongevaarlijke afzwaaier weg.
65' - Unal komt al voor de tweede keer piepen in de buurt van Verhulst. Gelukkig voor Lokeren zonder gevaar.
68' - inout Vervanging LOKEREN - ENOH Lowis Mbah wordt vervangen door GHADIR Mohammad.
68' - yellow Gele kaart voor ENOH Lowis Mbah (LOKEREN)
69' - inout Vervanging GENK - TSHIMANGA Derrick wordt vervangen door WALSH Sandy.
70' - goal Doelpunt LOKEREN - PATOSI Ayanda
70' - Ayanda Patosi met een heerlijke vrije trap !!
73' - Dewaest kan voorzetten maar beslist om zelf te trappen, recht in de handen van Verhulst.
76' - Counter met Patosi die beslist om zelf aan te leggen, net naast.
80' - Bailey probeert het twee keer zelf en uiteindelijk Gorius met een knal naast. De thuisploeg is eindelijk echt gevaarlijk.
82' - De Lokerse fans zijn aanhangers van beide coaches. Ze scanderen zowel de naam van Maes als die van Leekens.
83' - Een kans voor Sporting wanneer Ngolok en Ghadir aan de haal gaan. Maar Evarist vindt Mohammad niet.
90' - Er komen minstens drie minuten bij.
92' - inout Vervanging LOKEREN - PATOSI Ayanda wordt vervangen door NINAJ Branislav.
92' - Applausvervanging voor Ayanda Patosi. Hij was de bepalende man voor deze zege.
93' - EINDE: Sporting Lokeren haalt drie belangrijke punten op het veld van Racing Genk. Dankzij de uitstekende traptechniek van Patosi kon hijzelf en Ngolok scoren en mede door de inzet en een prima organisatie kreeg de thuisploeg geen poot aan de grond.