R Mouscron-Peruwelz

2015-2016
23/01/2016
Visser Lawrence

0' - VOORAF: Speeldag 23 in de Jupiler Pro League brengt Moeskroen-Peruwelz als tegenstander voor Sporting Lokeren. De staartploeg staat op twee punten van rode lantaarn KVC Westerlo en kan dus elk punt gebruiken in de degradatiestrijd. Na nul op twaalf werd trainer Cedomir Janevski vervangen door Glen De Boeck, die in zijn eerste wedstrijd natuurlijk graag de drie punten zou thuishouden.

Lokeren staat door de nederlaag van vorige week tegen Standard weer een stapje verder van Play Off I en blijft op een tiende plaats steken. Winst is een must indien de Waaslanders nog een plaats in de top zes ambiëren.
0' - OPSTELLINGEN: Door de blessure van Maric komt Ingason weer centraal in de verdediging. Ticinovic keert terug op de rechtsback. Op links begint Odoi aan zijn tweehonderdste wedstrijd op het hoogste niveau. Bolbat speelt in de plaats van Patosi, die licht geblesseerd op de bank begint. Bij Moeskroen staat nieuwkomer Mohamed op links, Oussalah schuift een rij vooruit.
1' - Lawrence Visser fluit de eerste helft op gang. Lokeren trapt af op Le Canonnier.
1' - Meteen een goeie aanval van de thuisploeg over de linkerflank. Marquet duikt centraal op, maar kan niet bij de bal. Verhulst raapt op.
6' - Harbaoui een eerste keer diep via een goeie pass van Odoi, Mezague komt tussen en werkt in hoekschop.
15' - Moeskroen probeert iets in elkaar te boksen, maar lukt daar voorlopig niet echt in. Verhulst wordt nog niet in gevaar gebracht, maar Lokeren doet het verdedigend ook niet uitstekend.
26' - Moeskroen doet weinig met de stilstaande fases, de bal gaat steeds te laag. Ook het veld lijkt er iets mee te maken te hebben, want onder andere Marquet en Odoi schoven al tegen de grond.
32' - Goeie combinaties zijn vooral aan Lokerse zijde afwezig. Na een halfuur hebben de bezoekers nog geen noemenswaardige kans kunnen creëren. Aan de overkant doen ze amper beter.
39' - Harbaoui met dé kans van de wedstrijd. Coelho stuurt de Tunesiër alleen op Vagner af, maar Harbaoui knalt staalhard op de paal.
41' - Ook aan de overkant wordt het even heet voor doel. Lokeren krijgt een lange vrije trap niet goed weg, maar Ingason jaagt de bal dan toch over doel in hoekschop.
42' - De laatste vijf minuten van de eerste helft zien we dan toch wat meer beweging. Aksentijevic haalt uit, maar zijn laag schot gaat een meter of twee naast.
44' - Overmeire probeert het van buiten de zestien. De kapitein plaatst zijn laag schot precies naast de paal, maar Vagner gaat goed plat.
45' - RUST: In heel België dooit het al een aantal dagen, maar op Le Canonnier is het nog ijzig koud voetballen. Een nagenoeg kansloze partij werd net voor rust nog even opgeleukt door een harde pegel op de paal van de doorgebroken Harbaoui, maar meer valt er voorlopig niet te noteren. Misschien doet een kwartier rust wonderen voor beide teams.
46' - De eerste aanval van Moeskroen is net zoals in de eerste helft gretig. De hoekschop van Marquet is rampzalig, hij glijdt opnieuw weg.
50' - goal Doelpunt LOKEREN - HARBAOUI Hamdi
50' - Daar is de openingstreffer! Ticinovic trapt na even zoeken een zeer goeie pass naar Overmeire, die een alleenstaande Harbaoui bedient om de 0-1 rustig binnen te tikken. Het eerste doelpunt van de Tunesiër sinds zijn terugkeer in België.
57' - Ook Moeskroen dreigt een eerste keer. Dussenne kan een vrije trap net niet tussen het kader verlengen.
58' - inout Vervanging MOUSCRON - MARKOVIC Filip wordt vervangen door BADRI Anice.
58' - yellow Gele kaart voor BOLBAT Serhiy (LOKEREN)
58' - inout Vervanging MOUSCRON - SCEPOVIC Marko wordt vervangen door MULIC Fejsal.
65' - Joao Carlos moet geblesseerd naar de kant. Ninaj is zijn vervanger.
65' - inout Vervanging LOKEREN - CHAVES Joao Carlos Pinto wordt vervangen door NINAJ Branislav.
67' - Na een reboundkans van Bolbat, verspeelt de Oekrainer iets later de bal op een gevaarlijke plaats. Verhulst kan erger voorkomen. Lokeren moet gaan opletten.
69' - inout Vervanging MOUSCRON - OUSSALAH Mustapha wordt vervangen door VIOLA Valentin.
69' - Viola is de laatste wissel van De Boeck. De Argentijn (ex-Sporting Lissabon) neemt de plaats van Oussalah in.
71' - Mulic krijgt de kans om gelijk te maken, maar de debutant knalt een verlengde voorzet van Badri onbesuisd over.
74' - Mulic is opnieuw dicht bij de 1-1. Hij versnelt op rechts en durft vanuit een scherpe hoek te trappen. Verhulst moet in twee tijden onschadelijk maken.
75' - Marquet gooit de bal prima voor doel, de kopbal van Badri gaat op een haar na binnen. Lokeren verliest de controle op de wedstrijd, Moeskroen dringt aan.
77' - Invaller Viola haalt een fantastische omhaal uit de kast na een hoekschop. Verhulst is geklopt, maar de paal brengt redding voor Lokeren.
78' - Harbaoui had de wedstrijd helemaal kunnen beslissen: na een puike borstcontrole schiet hij de bal voorlangs.
83' - inout Vervanging LOKEREN - COELHO Jakson Avelino wordt vervangen door ABDURAHIMI Besart.
85' - Viola is twee keer kort na elkaar gevaarlijk voor Moeskroen. De Argentijn kan met een bal overweg, maar Verhulst toont dat hij dat ook kan.
89' - goal Doelpunt MOUSCRON - MULIC Fejsal
89' - Moeskroen wordt dan toch beloond voor de aanvalslust. Een schot van Badri komt bij Mulic terecht, die maar hoeft binnen te tikken. Ondertussen ligt Ticinovic al een tijdje geblesseerd buiten de lijnen.
90' - inout Vervanging LOKEREN - TICINOVIC Mario wordt vervangen door MELNJAK Dario.
93' - Michel komt nog erg dicht bij de 2-1, maar hij zwiept de bal vanuit een moeilijke positie over doel.
94' - EINDE: Lokeren ziet de zege in de laatste minuten nog uit de handen glippen. Na een povere eerste helft kon Harbaoui snel na de rust de openingstreffer maken. Nadien kwam Moeskroen meer opzetten, maar de efficiëntie ontbrak bij de thuisploeg. Na uitvallen van Joao Carlos verloor Lokeren de greep op de match helemaal. Invaller Mulic zorgde enkele minuten voor het einde dan toch voor de verdiende gelijkmaker.