KAA Gent

26/02/2016
Gumienny Serge
19999

0' - VOORAF: AA Gent en Sporting Lokeren trappen de 28e speeldag op gang. De Oost-Vlaamse derby is altijd speciaal voor beide ploegen. De huidige landskampioen kan de punten goed gebruiken om Anderlecht en Club Brugge bij te houden. De Gentenaars zitten in een moeilijke periode met enkele nederlagen, maar ook Lokeren heeft al een aantal matchen geen zege meer kunnen behalen. Voor de Waaslanders is het eerder uitkijken naar het einde van een moeilijk overgangsseizoen. Krijgen we toch nog een mooi duel te zien in de Ghelamco Arena? Sporting.be is er LIVE bij en zorgt ervoor dat u geen seconde moet missen!
0' - Op dit moment zijn we iets meer dan een uur voor de wedstrijd. De ploegopstellingen zijn gekend. Geen verrassingen bij Lokeren. Overmeire is geschorst, Bolbat komt in zijn plaats. Persoons, Ngolok, Maric en Rassoul zijn nog steeds niet inzetbaar.
1' - De scheidsrechter heeft de wedstrijd op gang gefloten.
3' - yellow Gele kaart voor BOLBAT Serhiy (LOKEREN)
3' - Bolbat pakt al bijzonder snel een gele kaart na een tacle op Kums.
5' - Een eerste actie van Dejaegere. Zijn schotje gaat nipt naast. Verhulst was wel in de buurt.
6' - Corner Lokeren met Bolbat. Joao Carlos kopt hoog over.
8' - Terki verspeelt de bal en gaat dan aan Depoitre hangen. Vrijschop met Milicevic achter de bal, maar helemaal naar buiten. Gent houdt er enkel een corner aan over.
10' - goal Doelpunt GENT - NETO Renato
10' - AA Gent opent al snel de score met een prachtig doelpunt. Depoitre kan een afvallende voorzet voor doel brengen en Neto werkt met een retro voorbij Verhulst. De thuisploeg krijgt wat het verdient.
11' - Lokeren probeert, maar een kopballetje van Ticinovic is een opraper voor Sels.
14' - Sporting is voorlopig een maatje te klein voor dit Gent. Wel niet onverwacht gezien de vele afwezigen.
19' - Milicevic wordt diep gestuurd op rechts en probeert het in één tijd. Zijn schot gaat een metertje naast.
21' - Gent heeft de partij onder controle. Lokeren komt niet verder dan enkele diepe passes, die dan nog naar de buitenspel staande Harbaoui of Miric worden verstuurd. De thuisploeg kan voorlopig vanuit een zetel voetballen.
24' - Diep gespeeld op Harbaoui fluit Gumienny voor een fout van de Lokerse spits. Maar helemaal niet duidelijk waarom.
25' - Harbaoui komt erg dicht bij de gelijkmaker, maar botst op een sterke Sels. De Tunesiër kan een vrije schop van dichtbij op de Gentse doelman koppen. In de herneming is de omhaal van Bolbat te zwak.
28' - Verhulst moet een kopbal van Nielsen van onder z'n doellat halen. De 2-0 was dichtbij.
30' - Gent brengt het betere voetbal op de mat en krijgt dan ook het thuispubliek achter zich. Nu is het Dejaegere die z'n kans gaat, maar zijn schot zwiept weg van doel.
32' - Daar is Gent alweer. Verhulst ziet een hard schot van Milicevic recht op zich afkomen en keert goed.
34' - Gentse actie Dejaegere tot bij Milicevic. Hij besluit links van het doel.
38' - goal Doelpunt GENT - DEJAEGERE Brecht
38' - Een vrijstaande Dejaegere vloert Verhulst met een droog schot: 2-0.
41' - Penalty voor Lokeren na fout op Ticinovic
42' - goal Doelpunt LOKEREN - HARBAOUI Hamdi
42' - Harbaoui zet de licht gegeven strafschop om, al raakt Sels de bal nog wel. Lokeren doet weer mee.
45' - Eén minuut extra. Nog een corner voor Gent.
45' - RUST :Lokeren had het bijzonder lastig tegen een sterke thuisploeg. Met een 2-1 bij de rust mag het nog niet klagen. Even de barre koude inruilen voor wat warmte.
46' - Goeie aanval van Lokeren. Corner.
47' - Sels plukt een kopbal.
50' - Voorlopig zien we een aanvallend Lokeren.
52' - In het wedstrijdje offside lopen komt Miric dichter bij Harbaoui. Het is 2-4 in het voordeel van de nummer negen.
54' - Bolbat vanop links. Speelt te hard in op Harbaoui die al in de grote rechthoek liep. Daar zat meer in.
55' - Miric sleept een corner uit de wacht... alleen heeft de lijnrechter aan de overkant niet gezsien dat de bal een meter buiten was.
58' - yellow Gele kaart voor INGASON Ingi Sverrir (LOKEREN)
58' - Neto met een vlam midden van het doel, maar wel over.
60' - Het wordt nu heet voor het doel van Verhulst. Milicevic knalt, de Lokerse goalie gaat opnieuw goed plat. Opletten geblazen.
60' - Lokeren met een counter, de bal van links naar helemaal rechts gestoken tot bij Galitsios, die trapt maar Sels kan redden. We hebben nu een mooie wedstrijd.
62' - Opnieuw een redding van Verhulst, nu op een schct van Matton.
64' - yellow Gele kaart voor TICINOVIC Mario (LOKEREN)
65' - inout Vervanging GENT - DEJAEGERE Brecht wordt vervangen door SIMON Moses.
69' - Bolbat met een vrijschop vanaf rechts. Harbaoui kan er zijn knikker tegen zetten, maar de bal gaat hoog over.
71' - Miric wordt geraakt in de zestien, maar deze keer durft Gumienny niet te fluiten.
79' - inout Vervanging GENT - MATTON Thomas wordt vervangen door BOUSSOUFA Mbark.
81' - inout Vervanging LOKEREN - TICINOVIC Mario wordt vervangen door ABDURAHIMI Besart.
84' - yellow Gele kaart voor INGASON Ingi Sverrir (LOKEREN)
84' - Ingasson maakt een onnodige fout op Boussoufa. Logische gele kaart en dat was zijn tweede dus moet hij er af.
88' - Gentse druk nu. Opnieuw hoekschop.
89' - inout Vervanging LOKEREN - BOLBAT Serhiy wordt vervangen door DESSERS Cyriel.
90' - goal Doelpunt GENT - DEPOITRE Laurent
90' - Depoitre beslist de partij. Hij kopt de 3-1 voorbij Verhulst.
91' - Er komen nog minstens drie minuten bij.
92' - Nog een grote kans voor Gent. Boussoufa en Simon zetten een mooie combinatie op en die laatste kan in de zestien schieten. Verhulst moet niet tussenkomen.
94' - EINDE : Sporting Lokeren speelde een verdienstelijke tweede helft. We konden vrezen voor een afslachting, maar dat is het niet geworden. Met het kleinste verschil bleef het spannend tot de 90e minuut toen Depoitre alle twijfels weg nam.