KV Mechelen

2015-2016
09/04/2016
Visser Lawrence

KV Mechelen en Lokeren begonnen Play-off II allebei met een zege op de eerste speeldag. Mechelen liet in de beginfase van de wedstrijd zien dat het nog iets wil maken van die play-offs en begon gretig aan de partij.
Na vier minuten stond de 1-0 al op het bord. Rits werd voor doel helemaal vergeten en knikte de goede voorzet van Paulussen voorbij Verhulst in doel. Het antwoord van Lokeren liet niet lang op zich wachten: Patosi ging zijn kans van ver, maar Gillet liet zich niet verrassen. Mechelen nam de wedstrijd opnieuw in handen en na tien minuten verdubbelde de thuisploeg de score. Verhulst bokste een schot van Verdier in de voeten van Hanni, die twijfelde niet en duwde kurkdroog binnen. Diezelfde twee bleven nadien een gesel voor de Lokeren-verdediging, maar een derde treffer zag een goed volgelopen Achter De Kazerne niet meer voor de rust.
Ook na de pauze bleef KV Mechelen baas. Verdier, Paulussen en Matthys hadden in het openingskwartier van de tweede helft de 3-0 aan de voet, maar faalden keer op keer. Ook Harbaoui kon scoren, maar mikte zijn kopbal te centraal op Gillet.
De 2-1 hing in de lucht en even later was het zover. Enoh profiteerde van de chaos voor het doel van Gillet en werkte de aansluitingstreffer binnen. Lokeren zakte daarna opnieuw weg en het was Verdier die kwam dreigen. Eerst knalde hij nog een bal het stadion uit, om daarna het leer vanuit een scherpe hoek op de paal

Bron Verslag sporza.be